Aktualności

Historia

Symbole

Dokumenty szkoły

 Samorząd

Fotogaleria

Zapisy

Świetlica

Biblioteka

Pedagog szkolny

Archiwum

 

 

 

 

 

 

Szkoła Podstawowa nr 14 im. Orląt Lwowskich w Rzeszowie

w programach unijnych

 

UWAGA!

W listopadzie zostanie przeprowadzona rekrutacja uczniów i uczennic zgodnie z Regulaminem uczestnictwa w projekcie. Rodzice uczniów i uczennic zakwalifikowanych do udziału w projekcie będą zobowiązani do złożenia w szkole Deklaracji uczestnictwa w projekcie i Oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. W Szkole Podstawowej Nr 14 w ramach projektu planowane są następujące typy zajęć:

1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją

2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

3. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej

4. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych

Więcej o projekcie w zakładce: Promocja

ARCHIWUM:

W roku szkolnym 2008/2009 w partnerstwie ze Szkołą Podstawową nr 8 w Rzeszowie realizowaliśmy projekt "Dosięgnąć gwiazd!". O projekcie i jego realizacji można dowiedzieć się więcej na oficjalnej stronie projektu: www.sp14.resman.pl/efs

W roku szkolnym 2009/2010 kontynuowaliśmy projekt "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy", którego drugi etap rozpoczął się 1 grudnia 2009 roku, a zakończył pod koniec czerwca pokazem umiejętności uczniów.

 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Głównym celem projektu jest wdrożenie modelu edukacji dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Koncepcja projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" zakłada, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest to dostrzec, rozwijać i wspierać. Do projektu włączeni byli rodzice uczniów, którzy zostali zapoznani z diagnozą profili inteligencji swoich dzieci oraz założeniami merytorycznymi projektu i zasadami pracy w Ośrodkach Zainteresowań.

 W ramach projektu szkoła otrzymała zestaw środków dydaktycznych o wartości 8 tys. złotych. Na ich bazie zostały zorganizowane Dziecięce Ośrodki Zainteresowań. Praca z dziećmi prowadzona była podczas obowiązkowych zajęć lekcyjnych oraz dodatkowych 50 godzin zajęć pozalekcyjnych. Po ich zakończeniu została sporządzona tzw. diagnoza końcowa. Zajęcia pozalekcyjne odbywały się 2 razy w tygodniu umożliwiając działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie: matematycznej, przyrodniczej, językowej, artystycznej, ruchowej i społecznej.

 Uczniowie klasy pierwszej pod kierunkiem wychowawczyni p. Anny Lisowicz realizując projekt rozwijali swoje zdolności i zainteresowania.

GALERIA ZDJĘĆ >>

 

Każdego dnia dzieci z zapałem zdobywały nowe wiadomości i wykonywały mnóstwo różnorodnych czynności, które sprawiały im radość oraz pozwalały poznać i zrozumieć otaczający świat. Odwiedzaliśmy różne ciekawe miejsca.

Z wizytą w Muzeum Historii Miasta Rzeszowa.

Obejrzeliśmy ciekawe zbiory muzeum, jak również uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej „Dawno, dawno temu – opowieść o czasach królów, rycerzy i dam”. Dzieci chciały wszystko zobaczyć z bliska, a nawet dotknąć.

W Muzeum Dobranocek.

Duże zainteresowanie dzieci wzbudziły eksponaty zgromadzone w muzeum – nawiązujące do czasów dzieciństwa ich rodziców. Z dużą uwagą wysłuchały także pięknie czytanych bajek o Smurfach. Miały także okazję obejrzeć film wyświetlany z przeźroczy, co wywołało niemałe zdziwienie i zaskoczenie. Mogły również wypowiedzieć się do mikrofonu na temat swoich ulubionych dobranocek i wrażeń z pobytu w muzeum. Audycja została wyemitowana w Radiu „Via”.

Wyjście do Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie na spektakl „O dwóch takich, co ukradli księżyc”. Przedstawienie bardzo się podobało, dzieci obejrzały go z zapartym tchem, a po zakończeniu wymieniały między sobą wrażenia. Później mogły obejrzeć jak wygląda teatr od kulis, gdzie np. aktorzy odbywają swoje próby, kto szyje kostiumy do spektakli i wykonuje lalki potrzebne do przedstawień. Dzieci były bardzo zadowolone z wycieczki.

Teatr „Maska” W Rzeszowie wystawiał sztukę „O Pryszczycerzu i Królewnie Pięknotce”. Nie mogło nas na niej zabraknąć. W czasie spektaklu dzieci były bardzo skupione i zaciekawione. Po przedstawieniu odbyło się spotkanie z konstruktorem, który opowiadał o różnych rodzajach lalek teatralnych i sposobach ich wytwarzania. Widać było, że ta praca jest jego pasją, co uwidoczniło się w odbiorze przez młodych słuchaczy.

12 maja 2010 r. odwiedziliśmy redakcję Radia Rzeszów. Naszym przewodnikiem była dziennikarka Pani Basia Kozłowska – mama naszego kolegi Szymka. Mieliśmy sposobność zobaczyć studia nagrań, a dzieci także spróbować swoich sił przed mikrofonem sprawdzając swoje umiejętności czytania. Spotkaliśmy się także z innymi dziennikarzami i realizatorem mogąc „podglądać” na czym dokładnie polega ich praca. Serdecznie dziękujemy!

Bardzo często korzystaliśmy z ciekawych pomocy dydaktycznych znajdujących się w Dziecięcych Ośrodkach Zainteresowań.

Uczyliśmy się też udzielać pierwszej pomocy przedmedycznej. Teraz każdy z nas już wie, jak należy zachować się w razie wypadku. Potrafimy też zadzwonić na Pogotowie Ratunkowe i wezwać pomoc. Zajęcia przeprowadziła udzielając nam wielu cennych wskazówek Pani Danusia Partyka. Dziękujemy.

19 maja odbyło się w naszej klasie niecodzienne spotkanie. Przyszła do nas z wizytą Pani Halina Gruszkoś – ilustratorka książki „Abecadło - śmieciadło”. Zorganizowała dla dzieci ciekawe warsztaty plastyczne pt. „Świat wokół nas”. Dzięki wskazówkom naszego Gościa powstały piękne prace, które będzie można obejrzeć na wystawce w czasie pokazu umiejętności na zakończenie Projektu. Bardzo dziękujemy za spotkanie.

Spacer po Rzeszowie.

26 maja 2010 r. wybraliśmy się autokarem do centrum Rzeszowa. Zwiedziliśmy Podziemną Trasę Turystyczną, co wzbudziło wiele emocji. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał, wywołując duże zainteresowanie dzieci. Później  przeszliśmy spacerkiem po ulicach miasta oglądając napotkane po drodze zabytki. Doszliśmy do wniosku, że nasze miasto jest piękne i zadbane. Wycieczka zakończyła się na placu zabaw – było wiele radości i uśmiechów.

2 czerwca 2010 r. z okazji Dnia Dziecka został zorganizowany przez Filharmonię Rzeszowską koncert symfoniczny dla dzieci. Z radością wzięliśmy w nim udział. Koncert bardzo się dzieciom podobał, gdyż oprócz orkiestry występowali ich rówieśnicy i starsza młodzież ze szkoły muzycznej i baletowej. Zobaczyły też i posłuchały brzmienia wszystkich instrumentów, na których grali muzycy w orkiestrze. Miłą niespodzianką były małe paczuszki ze słodyczami i drobnymi upominkami dla dzieci.

Wycieczka ekologiczna

W dniu 9 czerwca 2010 r. wybraliśmy się na kolejną „wyprawę ekologiczną”, a naszą przewodniczką była Pani Kasia Ruszała – mama naszej koleżanki Asi. Tym razem pojechaliśmy do rezerwatu przyrody „Mójka” koło Błażowej. Udaliśmy się na ścieżkę przyrodniczo-edukacyjną w poszukiwaniu bobrów. Musieliśmy się przeprawiać przez gęsty las, różne mokradła oraz zarośnięte łąki. Trasa naszego przejścia była bardzo urozmaicona, a my byliśmy na niej „pionierami”. Najtrudniejsza była przeprawa przez dziurawy most. Na trasie nie zobaczyliśmy żadnego bobra, ale czekały tam na nas inne zwierzęta. Widzieliśmy padalca – beznogą jaszczurkę, dwie traszki, trzy chruściki, żuki, gąsienice, dżdżownice oraz dużo komarów. Zmęczeni, ale zadowoleni dotarliśmy na polanę przy parkingu, gdzie czekało już na nas ognisko i pieczone kiełbaski. Chłopcy nie zapomnieli też o grze w piłkę nożną. Wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni z tej ciekawej wyprawy ekologicznej.

Pokaz umiejętności.

17 czerwca 2010 r. odbyła się prezentacja umiejętności uczniów na podsumowanie Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. O godzinie 17.00 zebraliśmy się odświętnie ubrani w sali gimnastycznej naszej szkoły. Przyszło bardzo dużo gości. Zaprezentowaliśmy to, czego nauczyliśmy się w czasie lekcji i zajęć dodatkowych. Były wiersze, piosenki, tańce, inscenizacje teatralne. Mieliśmy dużą tremę, ale mamy nadzieję, że się podobało. Brawa były duże.

Projekt dał uczniom klasy pierwszej szansę lepszego startu szkolnego, a nauczycielowi możliwość wdrażania w swojej pracy najnowszych koncepcji pedagogicznych.

Udział w Projekcie zapewnił dzieciom możliwość wszechstronnego rozwoju, wzmocnił ich wiarę we własne siły, a nauczycielowi i rodzicom pozwolił inaczej spojrzeć na dzieci i ich możliwości edukacyjne.

Bardzo serdecznie dziękujemy Pani Dyrektor, która zawsze wspiera nowe inicjatywy i mobilizuje nas do podejmowania różnych zadań, a także wszystkim Rodzicom i Nauczycielom, którzy pomogli w realizacji Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.

W nowym roku szkolnym Projekt będą realizować uczniowie przyszłej klasy I. Pierwszakom oraz ich wychowawczyni życzymy dobrej zabawy i wspaniałych efektów pracy.

GALERIA ZDJĘĆ >>

 

 

© Szkoła Podstawowa nr 14, Rzeszów 2009